LIELĀKAIS MAZDA JAUNUMS

ELEKTROMOBILIS MX-30

Pirmais Mazda elektromobilis

Mazda atvēra jaunu savas vēstures lappusi un prezentēja pirmo elektromobili – ekskluzīvas tiešraides laikā, Latvijas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar MX-30. Automobilis izceļas ne tikai ar savu dzinēju, bet arī ar dizaina elementiem un pat nosaukumu, jo ar burtiem MX tiek apzīmēti tikai īpaši nozīmīgi Mazda koncepcijas un sporta modeļi. Un tikai ekskluzīvi sērijveida automobiļi saņem MX burtus, piemēram, kā pasaulē pārdotākais kabriolets MX-5. Vai arī pirmais ērtai braukšanai pa pilsētu paredzētais elektromobilis.

“Pirmais masveida ražošanai paredzētais elektromobilis MX-30 iezīmē jaunu nodaļu Mazda vēsturē. Tas ir pirmais ražotāja elektromobilis, bet tajā izmantotos ekskluzīvos tehniskos risinājumus un izsmalcināto modeļa dizainu jau novērtējuši ne tikai Mazda cienītāji, bet arī elektromobiļu entuziasti visā pasaulē”, stāsta Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).

 

Stilīgs un praktisks eletromobilis

Elektoauto MX-30 aprīkots ar brīvā stila durvīm, kam nav vidējā statņa, bet ir speciāli izveidotas durvju viras. Priekšējās durvis iespējams atvērt uz priekšu pat 82 grādu leņķī, bet aizmugurējās – 80 grādu leņķī uz aizmuguri.

Plašais atvērums nodrošina vieglu iekāpšanu un izkāpšanu no automobiļa neatkarīgi no tā, vai sēžat priekšā vai aizmugurē. Turklāt, tas ļauj vieglāk iekraut un izkraut kravas.

Durvju augstums un forma veidota atbilstoši cilvēka ķermeņa izmēriem. Vertikālais durvju rokturis ļauj vienkāršāk atvērt un aizvērt durvis, jo plauksta tiek mazāk noslogota pat tad, kad durvis ir plaši atvērtas.

Priekšējiem sēdekļiem uzstādīta īpaša iekāpšanas sistēma, kas ar vienu pieskārienu paliec atzveltni uz priekšu, vienlaikus pastumjot uz priekšu arī pašu sēdekli, tādēļ iekāpt un izkāpt no aizmugurējiem sēdekļiem tagad ir daudz ērtāk. Arī sliekšņu forma un dizains ir rūpīgi projektēti, lai izkāpšanu no automobiļa padarītu vēl komfortablāku.

Bagāžas nodalījums, kura ietilpība ir 366 litri, ir veidots tā, lai tas būtu piemērots ģimenēm ar dažādiem dzīves veidiem, bet papildu nodalījums, kas atrodas zem grīdas, dod iespēju ērti ietilpināt sīkākus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma sliekšņa augstums ir pielāgots cilvēka ķermeņa izmēriem, maksimāli atvieglojot bagāžas iekraušanu un izkraušanu.

 

Moderns un mājīgs salons

Instrumentu panelī integrēts 7 collu TFT LCD ekrāns, kurā tiek attēlota būtiskākā brauciena informācija. Standarta komplektācijā uzstādītais projekcijas ekrāns, kas parādās uz priekšējā stikla, ļauj pārskatīt nepieciešamo informāciju, nenovēršot acis no ceļa.

Ar 7 collu ekrānu, kas uzstādīts automobiļa centrā, iespējams pārvaldīt klimata kontroles sistēmu, regulēt gaisa plūsmas un sēdekļu apsildīšanu. Klimata kontroles pārvaldīšana ieprogrammēta tā, lai ar īsiem pieskārieniem temperatūra tiktu mainīta par pus grādu, bet, pārvelkot ar pirkstu pa ekrānu, to varētu izmainīt par trīs grādiem. Sistēma nodrošina arī skaņas signālu, lai informētu par katras darbības apstiprināšanu.

Fiziskās pogas, kas uzstādītas ap ekrāna perimetru, ir ekrāna pārvaldīšanas alternatīva – ar tām iespējams ieslēgt un izslēgt gaisa kondicionieri, regulēt temperatūru, vēja ātrumu un logu appūšanu. Šīs pogas ir viegli piespiežamas, pat ja darāt to ar cimdiem.

MX-30 viduskonsolē tiek uzstādīts 8,8 collu multimediju ekrāns. Saturs šajā divu ekrānu konfigurācijā tiek attēlots tādā šriftā kā citos ekrānos, tādējādi saglabājot nemainīgu salona vizuālo koptēlu.

MX-30 iespējams sakomplektēt ar vienu no divām audiosistēmām – Mazda Harmonic Accoustics vai papildaprīkojumā pieejamo divpadsmit skaļruņu Bose Premium audiosistēmu.

 

Nākotne bez satiksmes negadījumiem

Pašaizliedzīgās rūpēs par sabiedrības nākotni bez satiksmes negadījumiem, Mazda nepārtraukti uzlabo Mazda Proactive Safety filozofijas drošības rādītājus.

Lai arī modelis MX-30 ir aprīkots ar durvīm, kurām nav vidējā statņa, automobiļa virsbūve apvieno lielu jaudu un efektīvu enerģijas absorbēšanu, sasniedzot lieliskus drošības rezultātus sadursmes gadījumos. Mazda inženieri izmantojuši tehnoloģijas un konceptus, starp kuriem ir arī rūpīgi izprojektēta struktūra, kas pasargā augstas voltāžas akumulatoru.

MX-30 ir aprīkots arī ar uzlaboto i-Activsense drošības sistēmu kolekciju. Sāna satiksmes (angļu Turn-Across Traffic) novērošanas sistēma, kas tiek uzstādīta kopā ar viedo bremzēšanas (angļu Smart Brake Support) palīgsistēmu, palīdz izvairīties no sadursmēm krustojumos. Nogriežoties pa kreisi, uz priekšu vērstā kamera un milimetru viļņu radara sensori novēro pretī braucošos automobiļus. Ja sistēma konstatē iespējamu sadursmi, tad automātiski aktivizē bremzes, tādā veidā palīdzot izvairīties no avārijas vai samazinot iespējamos bojājumus.

Starp jaunajām tehnoloģijām ir arī avārijas joslas (angļu Emergency Lane Keeping) un ceļa saglabāšanas (angļu Road Keep Assist) palīgsistēmas, kas palīdz noturēt automobili pareizajā vietā uz ceļa pat tad, kad nav redzamas ceļa apzīmējuma līnijas. Avārijas joslas saglabāšanas un aklās zonas uzraudzības palīgsistēma palīdz izvairīties no negadījumiem satiksmes joslas mainīšanas brīžos.

Braucot ar ātrumu, kas ir lielāks par aptuveni 60 km/h, priekšējā kamera uzrauga ceļmalu, zāli un citus dabiskos neiezīmētās ceļa malas elementus. Ja sistēma konstatē apstākļus, kas var izraisīt automobiļa nobraukšanu no ceļa, tā automātiski piekoriģē stūres virzienu un palīdz vadītājam pagriezties vajadzīgajā virzienā.

 

Jauna elektriskās piedziņas tehnoloģija

Kopā ar MX-30 tiek prezentēta arī jaunā elektriskās piedziņas tehnoloģija jeb e-Skyactiv. Lielāko 107 kW / 145 ZS jaudu un 207 Nm griezes momentu ģenerējošais, ar priekšējo riteņu piedziņu aprīkotais MX-30 attīstīs paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 9,7 sekundēs.

Tā riteņus griež ar ūdeni dzesējams motors kopā ar 355 V litija jonu akumulatoru sistēmu, kas ģenerē 35,5 kWh jaudu. Izlietojot 19 kWh /100 km (kombinētajā WLTP ciklā), pilsētai paredzētais MX-30 ar vienu uzlādi var nobraukt 200 km – tas ir daudz vairāk nekā ikdienā nobrauc vidējais eiropietis. Mazda kopā ar sadarbības partneriem veica pētījumu, kura laikā tika noskaidrots, ka pasaules iedzīvotāji ar automobili dienā vidēji nobrauc 48 km.