Cena no 53 900€
Mazda CX-80
Krosovers
Cena no 53 900€
Krosovers
Cena no 49 900€
Krosovers
Cena no 29 990€
Krosovers
Cena no 25 990€
Krosovers
Cena no 29 990€
Sedans | Universāls
Cena no 24 990€
Hečbeks | Sedans
Cena no 21 490€
Hečbeks
Cena no 30 990€
Rodsters
Cena no 35 890€
RF
Cena no 25 490€
Elektroautomobilis | Plug in hibrīds
Šeit Jūs atradīsiet visas Mazda piedāvātās automašīnas.
Uzzināt vairākApskatiet šī brīža īpašos Mazda piedāvājumus.
PIEDĀVĀJUMIŠeit varat lejupielādēt cenu lapas PDF formātā par visiem Mazda modeļiem.
Cenu lapasIzvēlieties krāsu un aprīkojumu, lai radītu savu ideālo Mazda.
SĀKT KONFIGURĒTMazda demo automašīnu klāsts ar nelielu nobraukumu un izdevīgām cenām.
ApskatītJūsu Mazda pārstāvja komanda ir izgājusi rūpnīcas nodrošinātas apmācības, lai sniegtu Jums izcilu apkalpošanu.
IEPLĀNOT SERVISA APMEKLĒJUMUIzvēloties oriģinālās Mazda rezerves daļas varēsit būt drošs par to kvalitāti, atbilstību, izskatu, izturību pret koroziju, kā arī tām tiek piemērota garantija.
Uzzināt vairākNeatkarīgi no tā, vai jau sen esat Mazda īpašnieks vai tikai tagad par tādu esat kļuvis, šī sadaļa palīdzēs Jums uzzināt visas Mazda īpašniekiem pienākošās priekšrocības.
Uzzināt vairākPadarīs jūsu Mazda pieredzi vienkāršāku un ērtāku.
Uzzināt vairākHibrīdauto klāsts pastāvīgi aug, un elektriskais atbalsts tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem pieņem aizvien jaunas formas. Viena no tām ir tā dēvētie viegli hibrīdi. Kādas ir to svarīgākās īpašības?
Jēdziens “hibrīdauto” ne vienmēr nozīmē iekšdedzes dzinēja un elektromotora pilnvērtīgu hibrīdsistēmu. Iespēju, kā kombinēt elektrības un benzīna spēku, ir daudz. Vieglais hibrīds, ko var dēvēt arī par maigo hibrīdu, ir ideālais risinājums tiem, kuri vēlas samazināt degvielas patēriņu, neupurējot auto veiktspēju.
Tirgū šobrīd ir pieejami trīs hibrīdautomobiļu tipi: pilnie hibrīdi (HEV), lādējamie jeb spraudņa hibrīdi (PHEV) un vieglie hibrīdi (MHEV). HEV ir klasiskā divu tipu motoru - iekšdedzes dzinēja un elektromotora - kombinācija. Elektromotors tajā nodrošina papildus jaudu un spēju automobilim nelielas distances veikt elektriskā bezizmešu režīmā. HEV sistēma elektromotora darbināšanai nepieciešamību enerģiju iegūst bremzēšanas un arī paātrināšanās laikā. PHEV automašīnām ir spraudnis, jo tām uzstādīto gaitas akumulatoru, kas ir lielāks nekā HEV automobiļiem, var uzlādēt no ārēja avota. Elektriski nobraucamais attālums PHEV automobiļiem ir lielāks, tomēr tas reti kad pārsniedz 100 kilometrus. Ar elektrību var tikt sniegts arī atbalsts iekšdedzes dzinējam.
Spraudņa hibrīdu daudzpusība patērētājiem ir ārkārtīgi interesanta, jo nodrošina pakāpenisku, laidenu pāreju uz ilgstpējīgiem transporta risinājumiem. Jaunie pilsētas SUV CX-60 un CX-90 būs pirmie Mazda lādējamie hibrīdi Eiropas tirgū. Šie ir ārkārtīgi praktiski automobiļi, kuri izceļas ar tiem uzstādīto hibrīddzinēju efektivitāti. Spraudņa hibrīdsistēmas 48 voltu baterija nodrošinās ar enerģiju ikdienas braucienus vairumam lietotāju, savukārt efektīvie četru cilindru Skyactiv-X benzīna dzinēji pārņems stafeti brīžos, kad baterija būs tukša.
Pirmie divi hibrīdauto dzinēju veidi viens no otra principā atšķiras tikai ar uzstādītā gaitas akumulatora kapacitāti un tā uzlādes metodi. Tā dēvētie vieglie hibrīdi savukārt ir visnemanāmākais elektriskais atbalsts benzīna dzinējam. Galvenā atšķirība ir tā, ka vieglajā hibrīdā nav izdalāmi atsevišķi spēka agregāti. Un, kamēr pilnajam hibrīdam ir elektromotors, vieglajam hibrīdam ir ģenerators, kas ražo elektrību dažādām automašīnas sistēmām. Tādēļ vieglā hibrīda gadījumā nevar būt runas par to, vai automobilis spēj braukt ar elektrību vien.
Otra vieglajiem hibrīdiem raksturīgā īpašība ir mērķi, kādiem tiek patērēta saražotā elektrība. Visbiežāk tā tiek izmantota trim mērķiem:
• lai iedarbinātu dzinēju,
• lai darbinātu elektrosistēmas,
• lai sniegtu atbalstu iekšdedzes dzinējam un paaugstinātu tā veiktspēju.
Strāva tiek ģenerēta, rekuperācijas procesā atgūstot enerģiju, ko automobilis zaudē bremzēšanas laikā. Tā kā ģenerators nespēj apstrādāt lielu daudzumu elektroenerģijas, vieglos hibrīdus nav paredzēts pievienot ārējiem enerģijas avotiem, kā tas ir spraudņa hibrīdu gadījumā.
Tomēr mazā elektromotora ietekme uz automobiļa dinamiku tāpat ir izteikti jūtama. Nozīmīgs ir ne tikai velkošajiem riteņiem pievadītais papildu griezes moments, bet arī fakts, ka tā iegūšanai nepieciešams vien nospiest akseleratora pedāli. Hibrīdsistēmas bieži vien atrisina iekšdedzes turbodzinējiem raksturīgo problēmu – griezes deficītu pie zemiem apgriezieniem. Tā rezultātā pat vājākajam vieglajam hibrīdam zīmīgs labāks paātrinājums, un savu pievilcīgo īpašību dēļ, šīs sistēmas aizvien biežāk tiek izmantotas bezceļu SUV automobiļos.
Vieglos hibrīdus, kas dažkārt tiek dēvēti arī par mikrohibrīdiem, saražot ir daudz lētāk nekā citas piedziņas sistēmas, kurās apvienots degvielas un elektrības spēks. Tas tiesa, ka šajā gadījumā automašīnā nav elektromotora, tomēr pārveidotājs apvienojumā ar akumulatoru spēj pildīt vairākas stratēģiski nozīmīgas funkcijas; tas var būt gan starteris, gan ģenerators, gan arī atbalstīt iekšdedzes dzinēju. Tā rezultātā vadītāja rīcībā ir līdz pat ducim kW papildus jaudas, kas praksē pārvēršas dinamiskākā paātrinājumā.
Runājot par patērētās degvielas apjoma samazinājumu, tas vieglajiem hibrīdiem caurmērā svārstās starp 5 un 10%. Vislabāk patēriņa samazinājums ir jūtams pilsētā. Nepārtrauktā paātrināšanās un apstāšanās spēcīgi ietekmē automašīnas patēriņa rādītāju, taču ar hibrīdauto to var ievērojami pazemināt. Tas viss, pateicoties elektrībai, kas sniedz atbalstu, iedarbinot dzinēju un sākot braukt, un start-stop sistēmai.
Mazda izmanto vieglā hibrīda tehnoloģijas modeļos Mazda3 un CX-30 ar benzīna dzinēju. M Hybrid sistēma ir savietojama ar Skyactiv-X motoru klāstu, kas apvieno benzīna un dīzeļdzinēju labākās īpašības. Atšķirībā no citu autoražotāju risinājumiem, Mazda automašīnās ģenerators neaizvieto starteri, bet ir integrēts tajā. Rezultātā, lai iedarbinātu dzinēju un sāktu braukt, ir nepieciešams mazāk degvielas. Iekārta atgūst bremzēšanas laikā atbrīvoto enerģiju, kas būtu gājusi zudumā, un to izmanto, lai darbinātu elektriskās sistēmas, kā arī sniegtu atbalstu iekšdedzes dzinējam. Benzīna dzinējs šajā brīdī tiek atslogots un ilgāku laiku var darboties ar maksimālo atdevi. Bremzēšanas laikā saražotā elektroenerģija tiek uzglabāta 24 V akumulatoros.
Iekšdedzes dzinēja un M Hybrid sistēmas mijiedarbība un sadarbība atspoguļojas Mazda ikdienas braukšanas stilā. Pirmkārt, gaitas uzsākšana ir plūdenāka, kas jo īpaši noderīgi ir pilsētas satiksmē. Tai pašā laikā uz šosejas patīkams pārsteigums būs papildus jauda un dinamiskāka pārnesumu pārslēgšana, piemēram, apdzīšanas laikā.
Lai gan degvielas ietaupījums, salīdzinot ar tradicionālajiem dzinējiem, nav milzīgs, pilsētas režīmā atšķirības ir jūtamas ļoti labi. Jo īpaši tas attiecas uz nelieliem pilsētas auto, kāda ir Mazda3. Autobraucējiem, kuriem līdz šim nav bijusi saskare ar elektrisku atbalstu automašīnā, šī ir lieliska iespēja pakāpeniski gatavoties elektromobiļu laikmetam, kas, kā izskatās, ka ir globālās auto industrijas nākotne.
Ņemot vērā, ka M Hybrid sistēma neietekmē automašīnas cenu, taču dod izmērāmu labumu, atbilde uz šo jautājumu, šķiet, ir skaidra.
Elektriskā jauda nav tradicionālā iekšdedzes motora aizvietotājs, bet gan nozīmīgs atbalsts tam. Jāatceras, ka automašīna tērē vairāk degvielas, ja iekšdedzes dzinējs ir atbildīgs par elektrisko sistēmu barošanu. Tas pats attiecas arī uz dzinēja iedarbināšanu un gaitas uzsākšanu. Tieši šeit hibrīdsistēma var ne tikai paaugstināt dzinēja veiktspēju, bet arī ievērojami samazināt degvielas patēriņu.
Tai pašā laikā vadītājam nekas nemainās. Viņam nav jāpārslēdz jaudas padeve no elektroiekārtas uz iekšdedzes motoru vai jāveic automobiļa uzlāde no kontaktligzdas, jo strāva tiek ģenerēta bremzēšanas laikā. Tāpat jāatceras par zemāku izplūdes gāzu daudzumu, kas Mazda hibrīdauto padara videi draudzīgus.