Cena no 53 900€
Mazda CX-80
Krosovers
Cena no 53 900€
Krosovers
Cena no 49 900€
Krosovers
Cena no 29 990€
Krosovers
Cena no 22 490€
Krosovers
Cena no 29 990€
Sedans | Universāls
Cena no 21 990€
Hečbeks | Sedans
Cena no 21 490€
Hečbeks
Cena no 30 990€
Rodsters
Cena no 35 890€
RF
Cena no 33 990*€
Elektroautomobilis | Plug in hibrīds
Šeit Jūs atradīsiet visas Mazda piedāvātās automašīnas.
Uzzināt vairākApskatiet šī brīža īpašos Mazda piedāvājumus.
PIEDĀVĀJUMIŠeit varat lejupielādēt cenu lapas PDF formātā par visiem Mazda modeļiem.
Cenu lapasIzvēlieties krāsu un aprīkojumu, lai radītu savu ideālo Mazda.
SĀKT KONFIGURĒTMazda demo automašīnu klāsts ar nelielu nobraukumu un izdevīgām cenām.
ApskatītJūsu Mazda pārstāvja komanda ir izgājusi rūpnīcas nodrošinātas apmācības, lai sniegtu Jums izcilu apkalpošanu.
IEPLĀNOT SERVISA APMEKLĒJUMUIzvēloties oriģinālās Mazda rezerves daļas varēsit būt drošs par to kvalitāti, atbilstību, izskatu, izturību pret koroziju, kā arī tām tiek piemērota garantija.
Uzzināt vairākNeatkarīgi no tā, vai jau sen esat Mazda īpašnieks vai tikai tagad par tādu esat kļuvis, šī sadaļa palīdzēs Jums uzzināt visas Mazda īpašniekiem pienākošās priekšrocības.
Uzzināt vairākPadarīs jūsu Mazda pieredzi vienkāršāku un ērtāku.
Uzzināt vairākMobilos telefonus ar pogām jau sen ir aizstājuši viedtālruņi ar lieliem skārienekrāniem, un tagad tādas pašas pārvērtības notiek automobiļos – fizisko pogu skaits samazinās, un to vietā nāk ekrāni un skārienvirsmas, lai automobiļa salonu padarītu modernāku un viedāku.
Tomēr gan drošās braukšanas eksperti, gan pieredzējušie žurnālisti šo tendenci vērtē kritiski un apšauba autoražotāju risinājumus, apgalvojot, ka daudzu funkciju vadīšana braukšanas laikā bieži vien rada tādus pašus satiksmes drošības riskus, kā tālruņa lietošana.
Eksperti norāda – intuitīvas vadības rīku lietošanas ziņā fiziskas pogas joprojām ir pārākas. Mazda kā ražotājs neatlaidīgi meklējot optimālus risinājumus, nodrošina, ka autovadītāja uzmanība tiek novērsta mazāk.
Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks vērš uzmanību uz to, ka autoražotāji daudzu funkciju vadību ir pārcēluši uz ekrāniem. Speciālists piekrīt, ka tas var būt ērti, bet vienīgi tad, ja daudzās iespējas neizmanto braukšanas laikā. Koncentrēties uz satiksmi un vienlaikus mainīt iestatījumus, ko, kā šķiet, nodrošina viens pieskāriens, var būt sarežģīti.
“Mēs aicinām autovadītājus neizmantot viedtālruņus – saskaņā ar noteikumiem braukšanas laikā tas ir aizliegts, taču, kad braucēji skatās auto salona ekrānos, arī tad viņi zaudē modrību. Autovadītājs, kurš maina iestatījumus vai cenšas atrast kādu funkciju, dažkārt nobrauc vairākus simtus metru, īsti neredzot apkārt notiekošo un šādi radot reālu apdraudējumu gan sev, gan citiem,” skaidro J. Vanks.
J. Vanks saka, ka, lai izvairītos no nevajadzīga riska, pirms braukšanas ir ļoti svarīgi pārskatīt automašīnas iestatījumus, noskaidrot, cik ātri var atrast vienu vai otru funkciju, un, ja iespējams, iestatīt visus nepieciešamos parametrus, lai tas nav jādara braukšanas laikā.
Žurnālists un raidījuma TV Auto Ziņas vadītājs Normunds Avotiņš uzskata, ka autoražotāju lēmumus lielā mērā diktē pircēju jauno laiku prioritātes. Viņš norāda, ka, izvēloties jaunu auto, aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta savienojamībai, un svarīgu automobiļa funkciju vadības ergonomiskie risinājumi neviļus paliek otrajā plānā.
“Daudziem autovadītājiem automašīnu tehniskie dati un braukšanas īpašības kļuvušas otršķirīgas. Svarīgs faktors ir tālruņa un automašīnas multimediju sasaiste. Protams, šo aspektu īpaši izceļ arī paši ražotāji, un pogu un slēdžu izmantošanā nereti ir novērojama nekonsekvence,” iespaidos dalās žurnālists.
Viņš arī piekrīt, ka autovadītāju paradumu maiņai ir negatīva ietekme uz satiksmes drošību. Modrību zaudējuši autovadītāji aizmirst ieslēgt pagrieziena rādītāju, nereti pazīstamas vietas izbrauc pēc atmiņas un sadalītas uzmanības dēļ gluži vienkārši vairs nespēj adekvāti reaģēt uz pēkšņām izmainām satiksmē vai izvairīties no negadījuma.
Protams, autoražotāji labprāt piedāvā arvien lielākus skārienekrānus, taču žurnālisti norāda, ka ne visi “vecos” risinājumus atstāj pagātnē. Piemēram, Mazda CX-5 krosovers vairākkārt ir novērtēts tieši par sabalansētu vadību, savienojamību kombinējot ar labu pamatfunkciju vadīšanu.
Lai gan japāņu autoražotājs piedāvā mazāku multimediju ekrānu nekā citi ražotāji, šāds risinājums nav traucējis Mazda modeļiem gūt panākumus ne iepriekš, ne arī tagad. Veidojot intuitīvu vadību, ražotājs vairumā savu modeļu nodrošina iespēju iestatīt funkcijas, izmantojot gan skārienekrānu, gan rotējošu ripu, gan parocīgi izvietotas pogas.
Automobiļu ražotāji nopūlas, meklējot jaunus risinājumus, un piedāvā, piemēram, balss komandas un multimediju vadību ar žestiem, tomēr eksperti norāda, ka tas skar salīdzinoši mazu funkciju segmentu, tādēļ intuitīvas vadības ziņām fiziskās pogas bija un paliek pārākas.
Lai samazinātu autovadītāja uzmanības novēršanu, nozīme ir vadības rīkiem, kas izvietoti tieši uz stūresrata. Lai gan kruīza un multimediju kontrole, ko var izmantot, rokas nenoņemot no stūres, nav nekas jauns, ražotāji meklē ceļus, kā nodrošināt vēl citu funkciju pievienošanu.
Pieminētie ražotāji nodrošina adaptīvās kruīza kontroles vadību no stūresrata, taču atšķirībā no dažiem citiem Mazda piedāvā arī telefona zvanu kontroli. Tas nozīmē, ka, saņemot zvanu, vadītājam nav nepieciešams noņemt rokas no stūres un pieskarties ekrānam – pietiek vienkārši nospiest attiecīgo pogo uz stūresrata.
Drošas braukšanas skolas direktors norāda, ka ir svarīgi, lai vadības rīku izmantošana būtu intuitīva. Spējot funkcijas kontrolēt veidā, kas iespējami maz novērš uzmanību no galvenā – automobiļa vadīšanas – autovadītāji izjūt mazāku stresu un, otrkārt, spēj ātrāk reaģēt uz satiksmē notiekošo, aiztaupot nevajadzīgas ekstrēmas situācijas sev un citiem.
Ar viņu vienisprātis ir arī N. Avotiņš: “Lai gan autoražotāji šajā jomā iegulda milzīgus līdzekļus, aizvien redzams, ka tikai dažiem izdodas īstenot funkciju ziņā līdzsvarotu vadības koncepciju. Daudzos gadījumos atteikšanās no fizisko pogu izmantošanas nav nesusi vēlamo efektu, jo īpaši tāpēc, ka svarīgas funkcijas mēdz būt noslēptas kaut kur ekrāna izvēļņu dzīlēs un to atrašanai nepieciešams neadekvāti daudz laika. Izmantojot fiziskas pogas, autovadītājs daudz ko var noregulēt, visu uzmanību veltot ceļam.”