Auto drošības tehnoloģijas

Auto drošības tehnoloģijas

Mazda ir ļoti svarīgi, lai vadītājs un pasažieri Mazda automobiļos būtu drošībā. Vēlamies piedāvāt klientiem automobiļus, kas sniedz braukšanas baudījumu, rūpējas par vidi un atbilst stingrākajiem drošības standartiem.

Tādēļ Mazda pastiprināti strādā ar drošības jautājumu izpēti un pilnveidi, lai sasniegtu mūsu galveno mērķi: drošu un no negadījumiem pasargātu individuālo mobilitāti. Šo darbu veicam vairākos veidos. Mazda drošības koncepcijas pamatā ir četri pīlāri:

  • automobiļa ergonomiska un droša izmantošana,
  • aktīvi drošības pasākumi, kas palīdz droši vadīt auto pat sarežģītās satiksmes situācijās;
  • pirmsavārijas drošības funkcijas, kuru mērķis ir atgriezt automobili drošā situācijā vai samazināt avāriju sekas,
  • un pasīvā drošība, lai cik vien iespējams pasargātu automobilī esošos pasažierus un kājāmgājējus no avārijas sekām.


Mazda i-Activsense tehnoloģija izmanto virkni aktīvu drošības tehnoloģiju, kas palīdz vadītājam labāk apzināties iespējamos draudus, novērš avārijas un mazina bojājumus. Tajā iekļautas dažādas drošību un ērtības veicinošas sistēmas, lai vadītāji varētu pilnībā izbaudīt braukšanu. Starp piedāvātajām drošības sistēmām ir radaru sensori un kameras, kas palīdz Mazda automobiļiem pastāvīgi uzmanīt apkārtējo vidi. Daudziem Mazda modeļiem liela daļa aktīvo drošības sistēmu ir iekļautas pamata komplektācijā.

Avāriju novēršanas un bojājumu samazināšanas ziņā jaunākajos Mazda modeļos ir iekļautas, piemēram, dažādas Viedās pilsētas bremzēšanas palīgsistēmas funkcijas. Starp tām ir dažādas ārkārtas bremzēšanas funkcijas bīstamās situācijās, piemēram, ja pēkšņi nobremzē priekšā esošais automobilis. Sistēmas pieejamas ar automobiļu, gājēju un riteņbraucēju uzraudzību. Papildus priekšpuses ārkārtas bremzēšanas funkcijai jaunākajos Mazda modeļos ir pieejamas līdzīgas ārkārtas bremzēšanas funkcijas atpakaļgaitai, kas sniedz papildu drošību, piemēram, novietojot automobili stāvvietā.

Priekšējo un aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma arī brīdina vadītājus par citiem ceļa lietotājiem, ar kamerām un radariem sekojot satiksmei grūti pārskatāmos T veida krustojumos un braucot atpakaļgaitā. Kopā ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu iespējams novērst avārijas arī tad, ja vadītājam ir ierobežota redzamība un satiksmes situācija nav pilnībā pārskatāma.

Mazda modeļi ir aprīkoti ar dažādām auto novietošanas palīgsistēmām, lai nodrošinātu labāko iespējamo skatu. Priekšā un aizmugurē ir pieejamas papildu novietošanas attāluma sistēmas ar sensoriem, kas palīdz vadītājiem saskatīt šķēršļus un noteikt attālumu līdz tiem, izmantojot skaņas signālus un vizuālo informāciju, kā arī papildu novietošanas kameras aizmugurē, priekšā vai pat 360 grādu skatā.

Cits svarīgs drošības apsvērums ir labākā iespējamā redzamība nakts laikā. Tādēļ mūsu automobiļos tiek piedāvātas mūsdienīgas apgaismojuma tehnoloģijas. Modernā matrices LED priekšējo lukturu tehnoloģija ar lielu LED bloku skaitu ļauj braukt ar pastāvīgi ieslēgtām tālajām gaismām, kas netraucē citiem ceļa lietotājiem. Priekšējo lukturu sadalījums ļauj ieslēgt tuvās gaismas tajā daļā, kur tiek pamanīti citi ceļa lietotāji, lai tie netiktu apžilbināti. Tumšās ceļa daļas, kurās nav citu lietotāju, tiks pilnībā izgaismotas ar tālajām gaismām. Atkarībā no situācijas uz ceļa papildu tālās gaismas automātiski pārslēdzas starp tālajām un tuvajām gaismām, izmantojot kameru, lai nodrošinātu vadītājam optimālu redzamību, neapžilbinot citus satiksmes dalībniekus.

Aklo zonu uzraudzības sistēma ar radara tehnoloģiju arī var palīdzēt pamanīt iespējamos apdraudējumus, tādēļ tā darbojas kā aktīva drošības sistēma. Dažas zonas vadītājiem ir grūti vai neiespējami saskatīt, tādēļ dažādas aklo zonu palīgsistēmas uzrauga telpu ap automobili un var brīdināt vadītājus par satuvošanos ar citu satiksmes dalībnieku, piemēram, joslu maiņas laikā, ja blakus brauc cits satiksmes dalībnieks.

Šīs sistēmas darbojas kopā ar dažādām izmantotās joslas pamešanas brīdinājuma un joslas saglabāšanas sistēmām, kas ne tikai brīdina, bet var arī ārkārtas gadījumā koriģēt stūrēšanu, lai izvairītos no sadursmes. Joslas saglabāšanas palīgsistēma iegūst informāciju no priekšējās kameras, lai atpazītu joslu apzīmējumus uz
ceļa. Sistēma sūta brīdinājumu ar vizuālu informāciju instrumentu panelī, aktīvajā braukšanas displejā, kā arī ar stūres vibrācijām, ja nejauši tiek šķērsoti joslu apzīmējumi.

Ja joslas maiņas laikā ir ieslēgts pagrieziena rādītājs vai paātrinājuma sistēma nosaka, ka maiņa ir veikta apzināti, brīdinājums netiek sūtīts. Ja joslas saglabāšanas sistēma konstatē nejaušu izbraukšanu no joslas, kas noteikta ar joslu apzīmējumiem, tiek radīts stūrēšanu koriģējošs impulss, kas novirza automobili atpakaļ uz joslas vidu. Tādu pašu sistēmas darbību var izraisīt cits satiksmes dalībnieks un vadītāja nepiefiksēta kustība aklajā zonā.

Mazda MX-30 elektroauto drošības sistēma darbojas arī bez joslas nodalošajiem apzīmējumiem, un, sākot ar 60 km/h, izmanto priekšējo kameru, lai noteiktu ceļa dabīgās robežas, piemēram, apmales vai augus. Sistēma uzrauga ne tikai ārējo vidi, bet arī vadītāju, lai nodrošinātu visaugstāko aizsardzības līmeni. Vadītāja uzraudzība ir moderna sistēma, kas seko līdzi vadītāja stāvoklim ar infrasarkano kameru. Sistēma reģistrē un analizē tādus rādītājus kā skatiena virziens, acu kustība un mirkšķināšana, mutes kaktiņu pozīcija. Izmantojot šādu informāciju, sistēma var konstatēt, ka vadītājs ir noguris vai miegains un, ja nepieciešams, iedarbināt skaņas brīdinājuma signālu.

Sistēmā i-Activsense ir funkcijas, kas uzlabo vadītāja ērtības. Mazda kruīza kontrole ar radaru ir sistēma, kas jau ir iekļauta dažu modeļu, piemēram Mazda3, CX-30 un MX-30, pamata komplektācijā. Tā ir adaptīvā kruīza kontroles sistēma, kas kontrolē distanci ar radara palīdzību.

Sistēmas pamatfunkcija ļauj vadītājam iestatīt ātrumu, kāds automobilim jāsaglabā uz ceļiem bez satiksmes. Sistēma izmanto milimetru viļņu radaru, lai noteiktu distanci līdz priekšā esošajam automobilim un tā relatīvo ātrumu un tad attiecīgi pieskaņotu braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas no 30 km/h automobiļiem ar manuālo ātrumkārbu un pat tukšgaitā automobiļiem ar automātisko ātrumkārbu, kuriem to var izmantot arī kā palīgu braukšanai sastrēgumos. Automobilis sekos priekšā esošajam transportlīdzeklim, līdz tas apstāsies, un tad atsāks kustību.

Jaunākajos Mazda modeļos pieejama īpaši moderna sistēma ar padziļinātu palīgfunkciju braukšanai sastrēgumos. Tai ir iespējama papildu automātiskās stūrēšanas funkcija savienojumā ar adaptīvo kruīza kontroli. Tā darbojas līdz 60 km/h un palīdz vadītājam braukt intensīvā satiksmē, pārņemot savā ziņā ne tikai kustības uzsākšanu un bremzēšanu, bet arī stūrēšanu.

Automobiļu pasīvās drošības būtiska daļa ir pareiza vadītāja sēdēšanas pozīcija, kas ļauj viegli pārskatīt un intuitīvi lietot automobili, lai nenovērstu uzmanību no ceļa un braukšanas pieredzes. Mūsu automobiļu dizains ar A statni pie vējstikla un B statni pie durvju rāmja, kā arī salona dizains un pedāļu, stūres rata, vadības ierīču un displeju izvietojums sniedz vadītājam skaidru redzes lauku un labāko pozu, lai ātri pamanītu un novērstu bīstamas situācijas.

Mazda pieejas pamatā ir rūpes par cilvēku. Vadītājam ir jābūt ideālā pozīcijā, lai varētu visu saskatīt un vadīt auto viegli un intuitīvi. Tādējādi vadītāja uzmanība netiek novērsta, un to var veltīt braukšanai un satiksmes plūsmai. Lai nodrošinātu vadītājām viegli pārskatāmu un intuitīvi vadāmu auto bez traucēkļiem, gandrīz visi piedāvājumā esošie modeļi ir aprīkoti ar aktīvajiem braukšanas displejiem, kas sniedz svarīgāko informāciju vadītāja acu augstumā. 

Mēs vēlamies, lai klienti gūtu prieku, ko sniedz brauciens ar Mazda. Tas ir iespējams tikai tad, ja viņi brauciena laikā jūtas pilnīgi droši. Lai to nodrošinātu, esam izveidojuši efektīvu, aktīvu drošības sistēmu ar kamerām, radariem un citiem sensoriem. Lai lielisko rezultātu varētu iegūt visi klienti, daudzas no šīm funkcijām ir iekļautas Mazda automobiļu pamata komplektācijā.

 

Iesakām mūsu jaunākos rakstus par: