Cena no 53 900€
Mazda CX-80
Krosovers
Cena no 53 900€
Krosovers
Cena no 49 900€
Krosovers
Cena no 29 990€
Krosovers
Cena no 25 990€
Krosovers
Cena no 29 990€
Sedans | Universāls
Cena no 21 990€
Hečbeks | Sedans
Cena no 21 490€
Hečbeks
Cena no 30 990€
Rodsters
Cena no 35 890€
RF
Cena no 25 490€
Elektroautomobilis | Plug in hibrīds
Šeit Jūs atradīsiet visas Mazda piedāvātās automašīnas.
Uzzināt vairākApskatiet šī brīža īpašos Mazda piedāvājumus.
PIEDĀVĀJUMIŠeit varat lejupielādēt cenu lapas PDF formātā par visiem Mazda modeļiem.
Cenu lapasIzvēlieties krāsu un aprīkojumu, lai radītu savu ideālo Mazda.
SĀKT KONFIGURĒTMazda demo automašīnu klāsts ar nelielu nobraukumu un izdevīgām cenām.
ApskatītJūsu Mazda pārstāvja komanda ir izgājusi rūpnīcas nodrošinātas apmācības, lai sniegtu Jums izcilu apkalpošanu.
IEPLĀNOT SERVISA APMEKLĒJUMUIzvēloties oriģinālās Mazda rezerves daļas varēsit būt drošs par to kvalitāti, atbilstību, izskatu, izturību pret koroziju, kā arī tām tiek piemērota garantija.
Uzzināt vairākNeatkarīgi no tā, vai jau sen esat Mazda īpašnieks vai tikai tagad par tādu esat kļuvis, šī sadaļa palīdzēs Jums uzzināt visas Mazda īpašniekiem pienākošās priekšrocības.
Uzzināt vairākPadarīs jūsu Mazda pieredzi vienkāršāku un ērtāku.
Uzzināt vairāk
Ikviens auto cienītājs piekritīs, ka braukšanas ziņā spēcīgākos iespaidus rada tieši mazie un vieglie aizmugures piedziņas rodsteri un kupejas. Agrāk sportisku modeļu par pieejamu cenu bija ļoti daudz, taču tagad piedāvājums ir būtiski sarucis. Kāpēc tirgū vairs nav gandrīz neviena cenas ziņā pieejama auto, ar ko izlaist nervus kutinošu līkumu nedēļas nogalē?
Pagājušā gadsimta vidū slavena ar visdažādākajiem sporta auto ražotājiem bija Lielbritānija. Tolaik līdzās pastāvēja desmitiem leģendāru zīmolu – Austin Healey, TVR, Lotus, MG, Triumph un citi, taču galu galā gandrīz visi bankrotēja. Pagājušā gadsimta beigās šo tirgus daļu pārņēma japāņi. Tie visi piedāvāja kādu satriecošu sporta auto: Mazda MX-5, Honda S2000, Toyota MR2, Nissan 300ZX. Japāņi tos ražoja gan mazus un lētus, gan arī lielus un dārgus.
Šobrīd situācija mazo un relatīvi lēto sporta auto segmentā ir pavisam skumja. Ja Latvijā kāds vēlas iegādāties jaunu sportisku divdurvju automašīnu ar klasisku dizainu, nepārsniedzot 50 000 eiro slieksni, viņam ir tikai viena izvēle – Mazda MX-5. Eiropā joprojām var nopirkt arī Toyota GR86, taču jaunais modelis Baltijas valstis nav sasniedzis. Visas pārējās alternatīvas ievērojami pārsniedz 50 000 eiro robežu. Daudzos gadījumos, izvēloties jaudīgu premium kupeju, var nākties maksāt pat vairāk nekā 100 000.
Daļa entuziastu iecienījuši tā sauktos karstos hečbekus ar priekšējo piedziņu, tomēr arī šo modeļu skaits pēdējos gados būtiski sarucis. Lietpratēji gan uzskata, ka jaudīgie priekšpiedziņas hečbeki nav spējīgi un to pašu, uz ko klasiskās piedziņas rodsteri un kupejas. Jo perfekta kombinācija iznākot tikai tad, ja motors esot priekšā, bet piedziņa – aizmugurē.
"Šādu risinājumu izmanto daudzos sacīkšu automobiļos. Dzinējs pārnes slodzi uz aizmugurējiem riteņiem, bet stūrē priekšējā ass, un tas rada vienmērīgu sadalījumu. Tāpēc auto ir vieglāk vadāms, veiklāks un atsaucīgāks. Turklāt, ja motors ir priekšā, aizmugurē atrodas diferenciālis un piedziņas vārpsta, kas uzlabo izsvarojumu. Kupejās un rodsteros vadītājs sēž tuvāk aizmugurējai asij, būtībā automašīnas vidū, tādējādi kopējā masa sadalās vienmērīgāk. Šādi auto ir vadāmi precīzāk," skaidro Kursors.lv žurnālists un auto entuziasts Māris Gaugers.
Mūsdienās priekšpiedziņas hečbekiem raksturīga liela jauda, tāpēc tie aprīkoti ar moderniem mehāniskajiem un elektroniskajiem ierobežotas slīdes diferenciāļiem, lai vadītājs nezaudētu kontroli pār spēkratu. Tie pat ļauj veiklāk uzņemt ātrumu nekā ar klasisko rodsteru, taču, kā apgalvo Māris, – pie stūres jūtama būtiska atšķirība. Vislabākais veids, kā izprast atšķirības, piemēram, starp Mazda MX-5 un Volkswagen Golf GTI, ir ar abiem izbraukt. Kompaktajam rodsteram vadāmība būs atsaucīgāka, precīzāka un intuitīvāka nekā vācu hečbekam. Tieši tas braukšanu padara baudāmāku nekā lielo un smago auto gadījumā.
Karsto hečbeku modeļus šobrīd var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, bet klasiskās piedziņas sporta kupeju un rodsteru, kas spējuši saglabāt nelielu pašmasu un nav dārgāki par 50 000 eiro, ir vēl mazāk. Latvijā Mazda MX-5 pašlaik nav neviena konkurenta. Kāpēc tas ir kļuvis par pēdējo mohikāni?
"Domāju, ka tas varētu būt noticis birokrātisku iemeslu dēļ. Arvien stingrākas prasības drošībai un ekoloģijai sadārdzina spēkratus un padara tos smagākus. Papildu svars traucē izveidot sabalansētu un labi vadāmu automašīnu, kam nav nepieciešams ļoti jaudīgs dzinējs. Tas varētu būt viens no iemesliem, kāpēc tik maz modeļu tiek ražoti pēc sportisko auto principiem," uzskata žurnāla Klubs auto apskatnieks un Latvijas Gada auto žūrijas tiesnesis Toms Timoško.
Automašīnu liela masa ietekmē tāpat kā liekais svars cilvēku. Šāds cilvēks nebūs ne ātrs skrējējs, ne veikls dejotājs. Tieši tāpat ir arī ar auto. Karstie hečbeki mūsdienās sver pusotru tonnu. Ar 300 ZS dzinēju tie ir ātri taisnā posmā, bet slaloma trasē tos uzveiks Mazda, kura sver tikai vienu tonnu un kuras benzīna dzinējs attīsta 184 ZS. Jo mazāks svars, jo mazāka jauda nepieciešama izkustināšanai no vietas, turklāt viegls auto būs precīzāks un veiklāks līkumos.
Ja salīdzinām cilvēkus ar automašīnām, tad mūsdienās skrējēji, dejotāji un akrobāti nav populāri, jo pircēji ir iecienījuši spēka sporta veidus. Problēma ir tā, ka īstu braukšanas entuziastu nav daudz, to skaits samazinās un ne visiem ir atbilstoša rocība.
“Daļa maksātspējīgo pircēju sportiskās automašīnas izmanto kā statusa simbolu. Viņiem zirgspēku skaits un paātrinājums līdz 100 km/h ir svarīgāks nekā tas, kā šis auto patiesībā brauc. Un ir pašsaprotami, ka ražotāji stratēģiski orientējas uz viņiem, lai gūtu lielāku peļņu. Šādos gadījumos biznesa plānam ir augstāka prioritāte nekā tam, kādas emocijas auto varētu radīt. Priecē tas, ka dažas kompānijas vēl joprojām ražo entuziastiem tīkamus modeļus,” saka Toms Timoško.
Cenas ziņā pieejamie aizmugures piedziņas sporta auto izzūd, jo tos izgatavot kļūst arvien sarežģītāk. Pieaugošie drošības un komforta standarti tikai palielina šo automašīnu svaru, sadārdzina tos un samazina pieprasījumu. Reaģējot uz tirgus tendencēm, pat pēdējais mohikānis Mazda MX-5 nav izticis bez zināmas pielāgošanās.
Šis divvietīgais aizmugures piedziņas rodsters sver nepilnu tonnu, un tam ir robusts atmosfēriskais benzīna dzinējs – tieši šī kombinācija ir padarījusi MX-5 par ilggadēju klasiķi. Sākotnēji tas bija pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, tomēr tagad ražotājs ir ieviesis arī automātiskās transmisijas opciju, tādējādi atzīstot, ka arvien mazāk cilvēku prot un vēlas spaidīt sajūgu un izmantot manuālās pārnesumkārbas priekšrocības sportiskā braucienā.
Gaidāms, ka vismaz tuvākajos gados šis japāņu zīmols joprojām turpinās piedāvāt pasaules visu laiku populārāko rodsteru. Mazda Europe vadītājs Marteins ten Brinks britu izdevumam Autocar sacīja, ka "MX-5 nekad nemirs". Pat nākotnē, kurai saskaņā ar birokrātu vēlmēm jābūt piesārņojuma neitrālai. Mazda pārstāvju uzdevums esot saglabāt MX-5 filozofiju, vienlaikus pielāgojoties jaunām prasībām.
Ir iemesls, kādēļ šis ir pasaulē pārdotākais rodsters – lieliskā kombinācija, ko veido automobiļa vieglais svars, satriecošā jauda un gandrīz nevainojamā 50:50 līdzsvara attiecība ar šasiju, kas pilnveidota jau vairāk nekā 30 gadus, liek Jums smaidīt ikvienā braucienā. Iekļaujot jaunākos tehnoloģiju sasniegumus, taču joprojām izjūtot izsmalcinātu kontroli, Mazda MX-5 demonstrē pilnīgu Jinba Ittai – saikni starp automobili un vadītāju.