Cena no 53 900€
Mazda CX-80
Krosovers
Cena no 53 900€
Krosovers
Cena no 49 900€
Krosovers
Cena no 29 990€
Krosovers
Cena no 25 990€
Krosovers
Cena no 29 990€
Sedans | Universāls
Cena no 24 990€
Hečbeks | Sedans
Cena no 21 490€
Hečbeks
Cena no 29 990€
Rodsters
Cena no 37 690€
RF
Cena no 25 490€
Elektroautomobilis | Plug in hibrīds
Šeit Jūs atradīsiet visas Mazda piedāvātās automašīnas.
Uzzināt vairākApskatiet šī brīža īpašos Mazda piedāvājumus.
PIEDĀVĀJUMIŠeit varat lejupielādēt cenu lapas PDF formātā par visiem Mazda modeļiem.
Cenu lapasIzvēlieties krāsu un aprīkojumu, lai radītu savu ideālo Mazda.
SĀKT KONFIGURĒTMazda demo automašīnu klāsts ar nelielu nobraukumu un izdevīgām cenām.
ApskatītJūsu Mazda pārstāvja komanda ir izgājusi rūpnīcas nodrošinātas apmācības, lai sniegtu Jums izcilu apkalpošanu.
IEPLĀNOT SERVISA APMEKLĒJUMUIzvēloties oriģinālās Mazda rezerves daļas varēsit būt drošs par to kvalitāti, atbilstību, izskatu, izturību pret koroziju, kā arī tām tiek piemērota garantija.
Uzzināt vairākNeatkarīgi no tā, vai jau sen esat Mazda īpašnieks vai tikai tagad par tādu esat kļuvis, šī sadaļa palīdzēs Jums uzzināt visas Mazda īpašniekiem pienākošās priekšrocības.
Uzzināt vairākPadarīs jūsu Mazda pieredzi vienkāršāku un ērtāku.
Uzzināt vairākVai kādreiz esat aizdomājies, cik daudzpusīgi ir viedtālruņi? Tie lielākā vai mazākā mērā ir aizstājuši fotoaparātus, mūzikas atskaņotājus, datorus un dažādas citas tehnoloģijas. Līdzīgu daudzpusību gaida arī autobraucēji no automašīnām un vēlas, lai tās der visiem dzīves scenārijiem. Agrāk, kā jau norāda nosaukums, par universāla automobiļa simbolu tika uzskatīti universāļi. Tomēr tagad patērētāju interese ir piesaistīta apvidniekiem jeb SUV ar lielāku klīrensu. Vai tā ir tikai mode, vai arī SUV tik tiešām spēj piedāvāt vairāk?
Auto ar augstāku klīrensu ieņem arvien lielāku tirgus daļu, un tradicionālo virsbūvju modeļi vienkārši izzūd – autobūves uzņēmumi tos pārtrauc ražot citu pēc cita. Atskatoties uz konkursu Latvijas Gada auto, var novērot zīmīgu tendenci – pēdējos gados vairāk nekā pusei visu pretendentu ir bijis augstāks klīrenss. Vai tie patiešām ir pārāki par hečbekiem, sedaniem un universāļiem?
Žūrijas tiesneši skaidro, ka uz šo jautājumu nav vienas pareizās atbildes. Žurnāla Profi Latvija galvenais redaktors Guntars Pulss, kurš ir ilggadējs konkursa tiesnesis, uzskata, ka augstāki auto būtu iedalāmi divās kategorijās – krosoveri un SUV.
“Pašlaik tirgū ir palicis salīdzinoši maz īstu bezceļnieku, un par pircēju sirdīm lielākoties cīnās divi veidi – modeļi, kas ir aizguvuši dažus SUV atribūtus, bet faktiski ir paaugstināti vieglie auto, un automašīnas, kuru šasija, balstiekārta un piedziņa tik tiešām ir gatavas grūtākiem ceļa apstākļiem un vieglam bezceļam. Katram veidam ir savas priekšrocības un trūkumi,” saka Guntars.
Japānas ražotājs Mazda ir viens no nedaudzajiem uzņēmumiem, kas joprojām piedāvā vidējās klases auto ar universāļa virsbūvi. Ja neskaita premium zīmolus, tādi ir atrodami vēl tikai Volkswagen, Škoda un Peugeot piedāvājumā. Runa ir par tādiem modeļiem kā Arteon Shooting Brake, Superb Combi un 508 SW. Citas kompānijas ir pārtraukušas ražot vidējā izmēra modeļus un ir tos aizstājušas ar dažādiem krosoveriem un SUV. Tie automobilistiem šķiet pievilcīgāki un izturīgāki, kā arī rada lielāku drošības sajūtu. Piemēram, Mazda CX-60 hibrīds, kas ražotāja standartu ir pacēlis līdz premium segmentam, tiek piedāvāts tikai ar visu riteņu piedziņu.
“Nopietni SUV noteikti ir pārāki par universāļiem. Pirmkārt, tie rada labāku pārredzamību un ļauj precīzāk novērtēt situāciju uz ceļa. Otrkārt, tiem ir dabiskas priekšrocības smagos braukšanas apstākļos. Šeit gan jāvērtē konkrēti modeļi un aprīkojums, bet ir arī pārliecinoši modeļi, pateicoties efektīvai pilnpiedziņai, lielākam klīrensam un pat kārtīgai apakšdaļas aizsardzībai. SUV parasti ir arī augstāks jumts un lielāka virsbūves stiklotā daļa – tas salonā rada plašuma sajūtu, un, ja vēl ir arī stikla jumts, braukt kļūst vēl patīkamāk,” norāda Guntars Pulss.
SUV priekšrocības īpaši izpaužas lauku rajonos, kur piebraucamie ceļi paliek netīrīti un kas vieglajiem auto var kļūt par nepārvaramu šķērsli. Tomēr arī krosoveri nav gluži norakstāmi. “Bieži vien grūtas un riskantas vietas izbraukšana ir labu riepu un autovadītāja pieredzes jautājums. Nereti pietiek arī ar krosovera ekstra klīrensu un vienas ass piedziņu. Tāpēc nevajadzētu novērtēt par zemu mazos auto un par augstu – lielos,” uzsver Guntars.
Un kā ir ar tradicionālo SUV daudzpusību – vietu pasažieriem un bagāžai? SUV modeļiem ir augstāka virsbūve, taču tie ir īsāki nekā universāļi. Pēdējiem ir garāka aizmugurējā pārkare, kas nodrošina lielāku ietilpību.
“Manuprāt, universālā automašīnā jāspēj komfortabli sēdēt četriem cilvēkiem un jābūt vietai viņu bagāžai. Sakot “komfortabli”, es domāju pietiekamu vietu kājām, ērtu atzveltnes leņķi un tādu platumu, lai nav jābakstās ar elkoņiem. Ideāli, ja ir parocīgas vietas sīklietām un katram sava USB pieslēgvieta. Bagāžniekam vajadzētu būt vismaz tik lielam, lai tajā ietilptu piecas vidēja izmēra somas. Taču te nevajadzētu likt vienādības zīmi starp lieliem gabarītiem un lielu ietilpību, jo ne visi lielie auto ir arī praktiski. Vienmēr vajag izpētīt tehniskos datus,” iesaka Guntars.
Piemēram, SUV Mazda CX-60 bagāžnieka tilpums ir 570 litri. Tas ir tieši tikpat, cik BMW 5. sērijas universālim un Audi A6 Avant. Mercedes-Benz E-klases universālis ar 640 litru bagāžnieku ir pats ietilpīgākais, taču Mazda pierāda, ka SUV var turēt līdzi universāļiem.
Turklāt daudzpusība neaprobežojas tikai ar bagāžas ietilpību. Nolaižot CX-60 aizmugurējos sēdekļus, izveidojas vairāk nekā 1700 litru kravas telpa, un salonā var pārvadāt līdz 1,9 metrus garus priekšmetus. 40:20:40 attiecībā nolokāmais aizmugurējais sēdeklis četriem cilvēkiem ļauj ērti doties uz kalniem, slēpes ievietojot salonā un tādējādi iztiekot bez jumta kastes. Piedevām komforts no tā necieš, jo aizmugurējo sēdekļu apsildes vadība un USB pieslēgvietas ir ērti izvietotas centrālās konsoles aizmugurē.
Neraugoties uz to, ka japāņu SUV ietilpības ziņā nepiekāpjas universāļiem, tas ir kompaktāks. Mazda CX-60 ir 4,745 m garš, savukārt pieminētā BMW garums ir 4,963 m, Audi – 4,939 m, bet Mercedes-Benz – 4,949 m.
“Ir jāliek aiz auss, ka lielāks auto ne vienmēr ir praktiskāks. Ja dzīvojat centra pagalma mājā vai auto jānovieto daudzdzīvokļu namu rajona saspiestībā, labāks būs relatīvi kompakts braucamais, kurā ietilps tie paši četri ģimenes locekļi. Lai cik klišejiski tas skanētu, mazāk dažkārt tik tiešām ir vairāk,” rezumējot piebilst Guntars Pulss.